niedziela, 2 października 2011

Pierwsza kontrola u urologa

Piąty dzień. Poniedziałek.
Pierwsza kontrola u urologa. Jakoże mój lekarz był przez cały dzień w przychodni miałem problem. Byłem odsyłany z jednego miejsca do drugiego. Od Annasza do Kajfasza.
Żaden z pozostałych urologów na oddziale zbytnio się nie kwapił, żeby poświęcić swoje cenne 5 minut i zobaczyć, czy rana goi się dobrze. Byc może byłem zbyt mało przekonujący?

Ale ostatecznie udało się. Znalazłem się w końcu w kolejce do pani Marysi – pielęgniarki zabiegowej, która ma bardzo ciężką pracę bo co chwila ma jakiegoś pacjenta. Gdy wszedłem do gabintu zabiegowego kazała mi zdjąć opatrunek i poszła po doktora.
Pojawił się doktor Jabłonowski.

Ulga. Wszystko w porządku. Powiedzieli mi, że już nie muszę nosić opatrunku na penisie. Neomcyna lub Rivanol, na razie nie wykonywać ćwiczeń napletka, zgłosić się ew. w piątek,
żeby pozdejmować wchłanialne szwy. Tak mi wtedy powiedziano.

Pielęgniarka zostawiła kawałek gazy, żeby go swobodnie włożyć w majtki. I dzięki temu nie musiałem ich prać od razu i wywabiać plamy - gaza była bowiem z jednej strony we krwi po powrocie do domu. Coś musiało mi przeciąć kawałek ciała gąbaczastego pod pierścieniem ze szwów. Najprawdopodobniej spodnie. Ale mała ranka, krwi tyle co kot napłakał i teraz jest
tak, jakby jej nie było wcale.

Rozwalił mnie tekst w przychodni. Zdziadziały staruszek z miną kretyna stojąc obok mówi do swej żony: Młody jest to może czekać. Żona: A niech czeka. Taki młody,ma czas.
Tak w ogóle to dziadzio przyszedł po mnie a wepchnął się kolejkę przede mnie. Mialem mu powiedzieć, że według tej salmej logiki: To jak się jest starym to powinno się samemu połozyc do grobu a nie leczyć.

Ale powstrzymałem się. Szkoda tych ludzi. Rak gruczołu krokowego to bardzo poważna sprawa. Po 80. roku życia nowotwór spotyka się u większosci mężczyn, zachorowalnoścw Polsce w ostatnich latach wzrosła czterokrotnie... Co prawda bardzo niewiele spośród chorych na raka prostaty po 80 roku życia umiera z tego powodu – zwykle przyczyną ich śmierci sa choroby układu sercowo-naczyniowego.
Wiecie jak wyglada najprostsza profilaktyka tego nowotworu? Delikatny masaż gruczołu krokowego codziennie lub co drugi dzień pod prysznicem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz